Tine Vitkov

Uddannet klarinettist og musik- og bevægelseslærer fra Rytmisk Musikskonservatorium i 2004 og kandidat i filmkomposition fra Syddansk Musikkonservatorium i 2014.

Jeg elsker at spille, synge og danse og er meget optaget af musik som en katalysator for fælleskaber på tværs af kulturer og andre forskelligheder. Jeg har 15 års erfaring som underviser og professionel musiker og brænder for at formidle musikkens mysterier til de nye generationer.

Jeg har tidligere undervist i musik m.m. i folkeskolen, i klarinet, karussel, rytmik og sammenspil på forskellige musikskoler og har også lavet et stort undervisningsprojekt i improvisation og grafisk notation for børn gennem Statens Kunstfonds huskunstnerordning.

Jeg elsker at arbejde på tværs af kunstarterne og har bl.a. skrevet musik til 5 teaterforestillinger, 2 større videoværker, 5 russiske fabler, en byvandring og et børnekorværk over udvalgte Halfdan Rasmussen digte. Derudover har jeg arbejdet som musiker og skuespiller gennem flere sæsoner på Folketeatret og har fornyeligt kastet mig ud i at optræde som klarinetspillende klovn.

Musikværksted, blokfløjte, klaver, musikprofil-klasser.

Telefon: 22620191