Lærere

Benjamin Gower-Poole

Jeg underviser i el-bas, kontrabas, ukulele og sammenspil. Jeg er uddannet ved Syddansk Musikkonservatorium i 2020 med bas og komposition, som hovedfag.
Når jeg underviser i bas tager jeg udgangspunkt i elevernes passion for musik, det kan være alt fra jazz, klassisk, heavy, funk til k-pop og tager dem med en tur gennem bassens musikhistorie, for at lave en kobling mellem det de lytter til nu, og den musik der kom før. Jeg bruger teori og hørelære i undervisningen for at vække elevens nysgerrighed og musikalitet.
Det er fedt at spille bas - ligegyldigt om man er nybegynder eller meget øvet. Der er altid brug for en bassist: I et band, et symfoniorkester eller en lille duo. Udover mit virke som musikunderviser er jeg bassist og sangskriver i Indierockbandet Ventil, Kontrabassist i Folkemusik/Jazz-kvartetten Tingo, samt bassist og komponist til moderne kompositionsmusik med strygekvartet, marimba-duo og andre kammerkonstellationer.

Elbas, kontrabas, ukulele