Filmskole

Filmskole i Egedal Musik- og Kulturskole

Vil du lære at lave film? Vil du gerne blive god til at arbejde med billede, tekst og lyd, som er vigtige dele, når man laver film? Er du nysgerrig på alt det, der foregår både foran og bagved kameraet:
- Hvordan man opbygger en historie?
- Hvordan man filmer og klipper, så historien bliver fortalt på den bedste måde?
- Hvordan man bruger ord og lyd/musik til at forstærke fortællingen?
…så er Filmskolen i Egedal Musik- og Kulturskole noget for dig.

Aldersgruppe: 10-15 år.
Holdstørrelse: 12 elever.

I Stenløse Kulturhus om tirsdagen kl 16.00-17.45

Godt at vide om Filmskolen:
Du kommer til at lave 2 film i løbet af sæsonen – en film om efteråret og en om foråret.
Du får undervisning en gang om ugen i 90 min med 15 min pause midtvejs.
Eleverne arbejder i grupper - to-og-to eller flere sammen.
Musik- og Kulturskolen stiller iPads til rådighed i undervisningen.

Filmskolen i Egedal Musik- og Kulturskole er udviklet i samarbejde med Stine Lauritzen Larsen, der er uddannet filmproducer fra Den Danske Filmskole. Stine underviste de filmskabende Rejsekammerater i Musikskolens temauge i efteråret 2019 (uge 46), og hun har tidligere arbejdet i bl.a. DR og produktionsselskabet Zentropa, som projektleder og producer af indhold til web og tv, samt film. Hun har gennem hele sin karriere haft fokus på projekter henvendt til børn og unge, og har sideløbende undervist i filmanalyse og at lave film på skoler, i kulturhuse og i Film-X i Filmhuset. Hun har udviklet og afholdt adskillige workshops for børnehavebørn i animation, samt længerevarende filmskoler for børn og unge.

Undervisere

• Stine Haagemann Larsen