Showband

Egedal Showband startede som et trommeorkester med lilletrommer, stortrommer og bækkener. I USA kalder man det en ”drumline”, og det er meget udbredt på både college og high schools.
Egedal Showband er senere blevet udvidet med blæsere fra orkestret ”Power Horns. Vi spiller alt fra hiphop til heavy og march i vores egne arrangementer. For os er det vigtigt, at det både lyder godt og ser godt ud. Derfor bruger vi meget energi på at synkronisere bevægelser og have præcision i musikken.
Vi er i gang med at øve os på at gå og spille samtidig. Det gør, at vi kan spille flere forskellige steder end på en normal scene f.eks. sportsarrangementer og receptioner. Vi har et rigtig godt sammenhold i bandet og er gode til også at have det sjovt i pauserne. Showbanet er et tilbud til alle interesserede slagtøjs- og blæserelever i Egedal Musikskole.
Besætning:
trommer: 8-15 personer. Blæsere: 8-15 personer. Det er gratis at deltage, hvis du i forvejen går i musikskolen. Du skal have spillet mindst 1 år.
Trommeslagerne øver i Stenløse Kulturhus mandag aften. Vi øver sammen med blæs/trommer/ i workshops, der aftales i løbet af sæsonen.
Lærere (trommer): Tom Jensen
Lærere (blæs): Jim Slade, Tine Jensen, (Ian Price)
Kontakt: Tom Jensen
Tilmelding sker ved anbefaling fra din lærer eller igennem musikskolens kontor og sæsontilmeldingen. Der kan forekomme ventelister.

Undervisere

• Mikkel Benn