Jakob Reich

Som Musiker
Jeg har igennem 25-30 år været udøvende musiker i diverse orkestrer/bands på den Københavnske musikscene. Som guitarist har jeg prøvet kræfter med mange forskellige genrer: Rock, Pop, Folk, Latin og Fusionsjazz.

Som Komponist
Jeg har komponeret til artister, danseensembler og adskillige TV programmer. Men først og fremmest har jeg skrevet sange til mit eget virke som artist. Jeg udgav i 2007 min første udgivelse ’Beyond Glamourous’ i mit eget navn.

Som Underviser
Jeg har undervist på Egedal Musikskole siden 2000. Anden undervisningserfaring har jeg fra Gentofte HOF, Rytmisk Konservatorium, Frederikssund FOF og private elever.

Min Undervisning
Guitar: Når du starter med at spille guitar, er det vigtigt for mig at du hurtigt kan spille nogle sange. Vi vil bruge tid på de nemmeste akkorder, rytmik, tabulatur og lidt noder. I min undervisning tager jeg udgangspunkt i dig som elev. Du har sikkert noget musik du særligt godt kan lide, og det vil vi prøve at spille – men hvis du er begynder, er der selvfølgelig en del grundlæggende guitarteknik og rytmisk forståelse du skal kunne først. Hvis man øver sig på sit instrument lidt hver dag, bliver man hurtigt bedre, og man kan hurtigere komme i gang med at spille det, man synes er sjovt.

Kompositionskursus: Jeg har desuden et sangskriverkursus, som henvender sig til de lidt/meget øvede. Det henvender sig til elever fra forskellige instrumentgrupper, som godt kunne tænke sig at lære noget om at skrive sin egen musik.

Musicalband: Sammen med min kollega Henrik Gibo samler vi hvert år et Musicalband, der skal være med i opførelsen af den store musical i kommunen. Det henvender sig til de meget øvede.

El-guitar, akustisk guitar, el-bas, sammenspil