Lærere

Tine Jensen

Jeg er uddannet med fløjte som hovedfag og klaver som bifag ved Det kgl. Danske Musikkonservatorium, hvor jeg studerede hos Toke Lund Christiansen, Ole Birger Pedersen og Jens Boje Hansen og afsluttede med diplomeksamen. I en årrække studerede jeg i London hos hos solofløjtenisten Jonathan Snowden.
Desuden har jeg også taget diplomeksamen ved Koninklijk Muziekconservatorium i Bruxelles, hvor jeg studerede ved hos solofløjtenisten Jonathan Snowden.

Jeg har spillet i en del orkestre, både i studietiden i London samt efterfølgende i Danmark. Medvirket ved en lang række musicals på bl.a. Det Ny Teater og Folketeatret. Efterhånden tog kammermusikken over og jeg har spillet en lang række koncerter rundt omkring i landet, både med Bellmania Kvartetten og Nis Bank-Mikkelsen, Duo Primavera, Duo Flucel og Super Classico. Desuden medvirker jeg ved små forestillinger, som jeg er med til at sætte op, bl.a. forestillingen ”På sporet af Carl Nielsen ” med Maria Stenz.

I 1990 begyndte jeg at undervise i fløjte og klaver og har undervist siden med stor fornøjelse. Undervisning for mig er mange ting. Det er selvfølgelig, at eleven skal lære at spille på sit instrument, men derudover er det også en personlig udvikling og social oplevelse. Jeg elsker at undervise og se eleverne udvikle sig. For mig er det vigtigste ikke, hvor dygtig eleven er, men at der sker en udvikling – at eleverne glædes over at spille musik, får gode sociale oplevelser og bliver styrket både fagligt og socialt.

Link til en af de koncerter jeg har medvirket ved:

Tværfløjte, klaver, kompagnonundervisning