Eva Djurhuus Brandt (vikar)

Noget om mig

Jeg har en livslang interesse for alt, hvad der har med musik, stemmebrug, performance og undervisning at gøre. Dette har set mig arbejde som sanger, komponist, lydtekniker samt Alexander Tekniklærer i flere dele af verden, mest af alt London hvor jeg var bosat i over 20 år.
Jeg har en kandidatuddannelse i studiekomposition fra Goldsmiths University, London og certifikat fra Estill Voice Training samt min 3-årige uddannelse i Alexander Teknik fra The Constructive Teaching Centre i London.

Udover at have undervist på diverse musikskoler og ungdomsuddannelser i London (Community Music/CM, Wac Arts og Dacapo Music) har jeg de sidste 10 år haft det privilegie at arbejde for Rockschool (RSL Awards), Storbritanniens største udbyder af rock- og pop niveauprøver (grade exams). Jeg er en del af RSLs senior team som underviser, censor og materialerådgiver i de forskellige instrumenter som udbydes. Jeg har rejst på mange turnéer i blandt andet Kina, Rusland, Malaysia, Thailand, Spanien, Italien og Grækenland og jeg træner også nye censorer og musiklærere i brugen af vores materiale.

Jeg er vendt tilbage til Danmark med min familie i 2019 og underviser nu blandt andet i sangskrivning på MGK på Sankt Annæ gymnasie, jeg er næst-forkvinde i Musik & Ungdom og partner i det skønne lydstudie The Roof som ligger på Amagerbro.

Noget om min undervisning

Jeg skal undervise i solosang som vikar for Lise Blaase om mandagen i Smørum. I min undervisning lægger jeg vægt på elevernes egne ønsker, baggrund og erfaring. Jeg planlægger øvelser der hjælper med at udvikle den enkelte elevs færdigheder via teknik og stemmebrug, musikteori og rytmisk forståelse samt musikalsk stilarbejde.

Mine sangtimer lægger stor vægt på det musikalsk udtryk. Det vil sige, at vi synger en masse og arbejder med sange som eleven selv har indflydelse på og holder af. Selv har jeg en bred musiksmag fra sangerinder som Aretha Franklin, Amy Winehouse og Katinka til Imagine Dragons, Peter Sommer og Stormzy.

Jeg glæder mig til at møde den kommende sæsons elever i august. Hvis du er en af dem og har spørgsmål inden, så send mig gerne en e-mail. Du kan også bare skrive for at sige hej 😊

sang og fællestime