Gitte Saandvig Christensen

Jeg er uddannet almen musiklærer med violin som hovedfag fra Det nordjyske Musikkonservatorium i 2003. Udover at undervise på Egedal musikskole, hvor jeg har været ansat siden 2005, underviser jeg også i Gentofte Musikskole.

Jeg underviser primært i klassisk violin/bratsch, men supplerer gerne med musik i andre stilarter. Man kan begynde at spille violin hos mig som 4-5 årig. Her er det en stor fordel, hvis elevens forældre deltager og kan hjælpe eleven med at huske, hvad og hvordan man skal øve sig derhjemme. I øvrigt er forældre til enhver tid velkomne til at være med i undervisningstimerne.

Når man har spillet i ca. et års tid, begynder man at gå til sammenspil. Når man spiller et instrument er det meget vigtigt at man så hurtigt som muligt begynder også at spille sammen med andre – både for det musikalske og det sociale og for at få lejlighed til at fornemme, hvad man sammen kan udrette. Sammenspilsgrupperne og orkestrene medvirker ved flere koncerter i løbet af året.

Violin, bratsch, EMUSO