Katrine Heide Villund

Jeg har en kandidat fra Musikvidenskab på Københavns Universitet (2015), og jeg har bachelortilvalg i Dansevidenskab.
Udover at undervise i solosang på Egedal Musikskole, underviser jeg på Hvidovre Musikskole på deres showteam-hold og deres musicalhold, og så er jeg en del af HOPE, som er et projekt gennem Taastrup Musikskole, der skal udvikle og ændre socialt belastede børns adfærd og egenskaber gennem musik og samspil.
Jeg er også tilknyttet Nordisk Sceneskole, og Musik- og Teaterforeningen FRAGMENTET, hvor jeg blandt har været overordnet musikansvarligt på deres musicalsucces “Spring Awakening”.

Jeg mener, at børn og unge lærer allerbedst gennem musikalsk glæde, så jeg går utrolig meget op i deres oplevelse ved og med musik og sang. Hver elev har et bestemt behov og tilgang til sangfaget, og jeg tilpasser derfor altid min undervisning til den enkelte elev. For mig findes der intet bedre, end at se en elev vokse med musikken, uanset hvilket niveau de må befinde sig på. Den musikalske glæde kan og bør ikke skjules, og min fornemmeste opgave er at kultivere denne, blandt andet gennem teknik og udtryk. Jeg har fokus på de mest optimale kropslige forhold, så stemmen kan arbejde frit. Der vil derfor både arbejdes med åndedræt, smidighed og kropsforståelse, i forlængelse med sangundervisningen, men aldrig på bekostning af den musikalske glæde og læringsnysgerrigheden hos eleven.

Sang, børnekor