Lærere

Sylvia Nissen

Jeg har studeret privat siden 1991 med nogle af Danmarks mest fremtrædende musikpædagoger og cellister: Asger Lund Christiansen, Hans Nygaard, Michaela Fukacova, samt den bulgarske solocellist fra DR-symfoniorkestret Stanimire Todorov. Jeg har ligeledes deltaget i flere masterclasses i Norge og Danmark med bl.a. Erling Bløndal Bengtsson. I 2006 -2008 studerede jeg til Suzuki-lærer hos musikpædagog Anders Grøn.

Jeg har undervist siden 2002 bl.a. på Steinerskolen i Gentofte, på Suzuki instituttet i København, og jeg har vikarieret på div. musikskoler her iblandt Frederikssund. Jeg er nu fastansat i Egedal Musikskole og Ringsted Musik- og Kulturskole.

Ved siden af min undervisning spiller jeg jævnligt i mange forskellige sammenhænge. Jeg spiller i symfoniorkester, og jeg spiller kammermusik i mange afskygninger - også inden for det rytmiske felt. Siden 2004 har jeg været med i en natkirke-trio, hvor den meditative musik er i fokus. Vi spiller musik, der blander genrerne – både klostermusik, og klassisk og rytmisk musik i én stor forening.

Ud over mit musikalske virke har jeg en baggrund inden for sundhedssektoren, i hospitalsvæsenet og hjemmeplejen som SOSU-assistent. Ligeledes har jeg en psykoterapeutisk uddannelse bag mig. Disse erfaringer har været med til at forme mig og min pædagogik.

Cello, Sinfonietta