Jesper Rudloff

Jeg startede med at spille violin, på Ølstykke musikskole, da jeg var 8 år gammel. Som 17 årig blev jeg optaget på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium i København, hvor jeg i 1993 tog diplomeksamen med violin som hovedfag. Derefter studerede jeg et lille års tid i London. I perioden fra 1989 til 1995 har jeg assisteret i Radiosymfoniorkesteret, samt været kontraktansat i Det Kongelige Kapel og Sjællands/Tivolis symfoniorkester.

Min karrierer som violinlærer startede da jeg, 18 år gammel, blev ansat på Gundsø Musikskole. Siden 1989 har jeg været ansat i Ølstykke (nu Egedal) Musikskole som violin og sammenspilslærer. Udover Egedal Musikskole underviser jeg også på Hillerød Musikskole samt på det internationale sommerkursus ”Danish strings”.

Min undervisning er hovedsagelig baseret på Suzukimetodens ideer, da jeg selv er gammel Suzuki elev, men Suzukilærer vil jeg ikke kalde mig. Udover at spille klassisk musik, elsker jeg at spille folkemusik. Hovedsagelig Sønderhoningen (Fanø), samt musik fra Cape Breton, Irland og Skotland, hvilket mine elever også bliver udsat for. Det er vigtigt at eleven kommer til at spille sammen med andre hurtigst muligt, så derfor er der violinsammenspil (fællestimen) for mine små elever allerede efter det første halve år. Fællestimen er et ekstra tilbud og det er gratis.

Violin, Instrumentalundervisning 1. klasser, Instrumentundervisning